020 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvette Hoefnagel - WaarBenJij.nu 020 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvette Hoefnagel - WaarBenJij.nu

020

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

Ik, met mijn Rotterdamse hart, mijn liefde en passie voor Rotterdam, ben gewoon in de 1e weken van het nieuwe jaar al 2 x in 020 geweest. In één week! Ah, maar natuurlijk ben ik gek op heel Nederland. En houd ik erg van steden en het stadse gevoel. Je kunt mij al blij maken met een ritje met een tram door een stad, net alsof ik een inwoner van die stad ben! De eerste keer afgelopen week was ik voor mijn werk in Amsterdam. In een bijzonder oninspirerende wijk (Overtoomse Veld/Slotervaart) ligt het dan wel weer bijzonder mooie Ramada Apollo hotel. Perfect geschikt voor meetings en presentaties, voor een drankje in de bar, een diner in het bijna-rooftop (17e verdieping van de 18) restaurant en misschien aansluitend een overnachting. Buiten het hotel is er niks. Ik kwam met het openbaar vervoer (trein en metro) en moest dus nog een heel stuk door die vooral door studenten (getuige de vele binnenshuis geparkeerde fietsen en scooters) bevolkte wijk lopen. "Maar weet je dan niet dat het een gevaarlijke buurt is, waar groepjes jongeren van een bepaalde afkomst mensen overvallen"?? Huh, blijkbaar is 08.00 uur 's ochtends te vroeg daarvoor. Alleen studenten en vuilnismannen gezien.
De tweede keer diezelfde week ging ik met trein en tram (ik houd echt van trams) naar de wijk Nieuw-West. Vele malen beter. Hier hebben ze tegenwoordig de Hallen, waarvan de Foodhallen de nieuwste aanwinst zijn. Tout Amsterdam leek een plekje te hebben veroverd daar, er was geen toerist te bekennen (fijn!). Heerlijk eten aan de bar van Brasserie Halte 3, een fijne sfeer, mooi gebouw en heerlijke burgers!
Vervolgens heb ik voor het eerst (jawel) gelopen over de Zeedijk. Ik had nog nooit in die (rosse) buurt rond gelopen. En wat is het daar leuk! Maar wel in de winter, als de toeristenstroom nog acceptabel is! We sloten de avond af met de Water Colors cruise door de grachten in het teken van het Amsterdam Light Festival. Mooie ontwerpen, hoewel sommige duidelijk al aan het aftakelen waren (sommige lampjes of onderdelen van het kunstwerk werkten niet meer). Volgend jaar maar in de eerste week van het festival gaan en dan gaan lopen!
En wat denk je? Ik heb een beetje een warm gevoel voor Amsterdam gekregen, vooral bij avond (in het donkder). Het is geen Rotterdam natuurlijk ;)maar ik kom er heel graag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvette

On the road in Nederland en daarbuiten, neem ik je mee op reis door een landschap van woorden en letters, onderwijl genietend van de mooie wereld om mij heen.

Actief sinds 05 Nov. 2014
Verslag gelezen: 895
Totaal aantal bezoekers 2088

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 31 December 2014

Overal en nergens

Landen bezocht: